ПОЛИТИКА НА ПРИВАТНОСТ

Веб страницата www.ccc.org.mk користи колачиња за да го подобри вашето искуство на веб страницата. Колачиња (“cookies”) се мали текстуални фајлови кои се снимаат на вашиот компјутер или мобилен уред и кои се користат за прибирање информации преку кои се овозможува препознавање на вашиот компјутер при вашата следна посета на нашата страница, со што се овозможува побрз пристап. Преку колачињата не се прибираат лични податоци. Сите информации добиени преку нив на ниту еден начин нема да ja загрозат вашата приватност.

При посетата на www.ccc.org.mk нашата веб страница може да евидентира информации како името на пребарувачот на интернет, типот на компјутерот, како и технички информации за конекцијата што ја користи корисникот при посетата на веб страната, како што се оперативен систем и давателот на интернет-услугата, IP (интернет протокол) адреси кои се доделуваат од страна на давателот на интернет-услугата и се различни за секој корисник и слични информации.

Со посета на нашата веб страница вие се согласувате со Политиката за приватност како и со евентуалните измени на истата која може повремено да се менува, без претходно известување. Прикажи помалку
Center for Civil Communications - Ongoing projects

Ongoing projects

Print
PDF

Ефекти на финансиската и енергетската криза врз политиките и граѓаните

on .

There are no translations available.

Општа цел на акцијата е поефикасно и порационално користење на буџетските средства од страна на Владата и општините со цел тие да одговараат на реалните потреби на граѓаните. Специфичната цел е намалување на негативните ефекти врз животот на граѓаните настанати како резултат на влијанието на финансиската и енергетската криза врз буџетските трошења на државата и на општините.

Print
PDF

Safeguards Against Corruption

on .

The project includes activities to reduce corruption and misuse of public funds of local governments by increasing the transparency, accountability and integrity of local institutions and implementation of measures provided in the National Strategy for Prevention of Corruption and Conflict of Interest 2021-2025. The project is implemented with financial support from the Kingdom of the Netherlands.

Print
PDF

Balkan Tender Watch (2017-2022)

on .

The project aims at increasing Western Balkans (WB) civil society impact on anti-corruption policies and practices during the public procurement (PP) cycle by utilizing the EU integration as a transformative agenda. There are four major target groups addressed by the action in order to achieve set goals in all participating countries: 1) civil society organizations, media and journalists; 2) national governments and public bodies; 3) business sector; 4) the EU institutions participating in the enlargement process.

Print
PDF

Monitoring on public procurement (2008-2022)

on .

The project analyses the spending of public money in Macedonia in terms of transparency, competition and equal treatment of companies, non-discrimination, economic, efficient, effective and rational use of public funds, the endeavor to get the best offer under the most favorable conditions as well as accountability for public spending. The project includes two components:

- Monitoring the implementation of the public procurement by the institutions on national and local level, by monitoring of 120 randomly selected public procurement procedures annually at the central level and 80 at the local level through direct presence at the opening of tenders, in-depth interviews with suppliers, analysis of data published on the electronic procurement system, requests for public information, etc. The monitoring results include major findings, as well as specific recommendations for measures to be taken (legally and in practice) for improving the overall public procurement system in the country.

- Index of rationality as a newly introduced instrument for the direct measurement of rationality in spending of public money. The index compares the prices at which different institutions buy exactly the same products, services or works, ranging according to deviations in terms of average price. The index serves as an indicator of the state institutions against which they will improve rationality in spending of public money. Each index includes a comparison of prices for at least five products, services and works, as well as the involvement of five to ten institutions for each of the analyzed procurement.